Från äpple till äppelmos! :)

Har i några dagar funderat på att koka äppelmos. Köpte äpplen här om dagen på torget och fick även äpplen av min pappa när jag var där. Så idag gjorde jag till slut slag i saken och kokte äppelmos.

    
Äpplen på trädet             Äpplen när jag vägt         Skalade äpplen

     
Äppelskal                          Tärnade äpplen              Äpple, citronsyra,
                                                                                   socker och vatten


   
Den färdiga moset        Moset upphällt på burkar

Receptet har jag som vanligt hämtat från kokasylt.se

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sara

Sv: Ja, det är lite svårt att se men jag hade inga bilder på henne framifrån men jag kan säkert fixa några nu idag och lägga upp. Det är ju trots allt ganska intressant att se ;-)



Ja, jag har också lite svårt för det. Man kopplar det till både det ena och det andra. Jag tycker att man ser mycket naturligare ut i brunt hår :-)

2009-08-28 @ 11:24:49
URL: http://www.ssarapettersson.blogspot.com
Postat av: Sofia

Åh, gott och nyttigt. Äppelmos är kanongott på havregrynsgröt till frukost.

2009-08-28 @ 13:28:30
URL: http://halsowannabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0