Att njuta av livets goda kan ha sina sidor! :S

Har varit ledig sedan början av juni vilket har sina för och nackdelar.

FÖRDELAR

* Man har möjlighet att umgås med sina nära och kära
* Man kan då tillfälle ges ta sovmorgon
* Man har i stort sett inga måsten vilket gör att sommaren varit mycket flexibel

NACKDELAR

* Det finns inga rutiner vilket gör att jag känner mig väldigt rastlös just nu
* Barnen och jag har varit tillsammans i stort sett 24 timmar om dygnet sedan början av juni.
* Eftersom man är ledig är det lätt att skjuta upp saker till morgondagen hela tiden
* Vardagsmotionen har jag nästan helt struntat i efter en bra början på sommaren
* Jag har ätit alldeles för mycket och för gott i sommar dessutom har jag druckit gott oxå.

Summan av det hela är att jag är rastlös och ostimulerad vilket gör mig till en dålig mamma och fru. Dessutom har jag med mitt "dåliga" leverne i sommar gått upp i vikt vilket gör att jag känner mig lite låg pga det.

Men jag lovar bättring! I höst kommer jag att fokusera på träning, kost och skolan. Dessutom hoppas jag att jag kommer att ha möjlighet att vara mer aktiv i medeltidsföreningen som jag inte haft tid och ork att angagera mig i på ett bra tag.

Det kommer att vara tufft att vara själv i Ume men jag antar att det är så det kommer att vara och jag kommer förhoppningsvis ha så mycket att göra att tiden kommer att gå fort tills jag åker ner till Skåne och famijen igen.

Idag ska vi träffa rektorn på O:s blivande skola. Jag hoppas så innerligt att han ska får börja där imorgon.

Ha en bra dag!

Tjing!


Tror att jag ska baka lite i eftermiddag efter vi kommit tillbaka från skolan! Kanske kanelbullar?! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0