Saknad! :(

Idag skulle det varit min mormors födelsedag om hon fortfarande hade varit i livet. Hennes 97:nde födelsedag. Hon blev trots allt 95 år. :) Hon var född den 27 april 1912, jag är född den 27 maj 1973 och min farfar är född den 27 juni 1920. :) Så det är inte så svårt att komma ihåg våra födelsedagar. Dessutom fyller min mamma år den 28 juni. Hon blir 60 år i år. 

Min mormor och jag stod varandra nära men de senaste åren innan hon dog var det lite sämre med den saken. Dels för att jag flyttat och dels för att hon vid ca 90 års ålder började bli senildement. Hon var ganska sjuk när hon dog så det var skönt att hon fick somna in. Det som oxå var skönt var att jag fick vara med då. Hon somnade in den 28 december 2007 med nära och kära omkring sig. :)

På begravningen som hölls i januari 2008 sjöng jag för henne. Det blev samma sånger som jag sjöng på morfars begravning 2000. "Sång till friheten" och "Jag har hört om en stad ovan molnen". 

Mormor lärde mig att virka när jag var ca 7 år gammal och jag tror att hennes "hantverkskunnande" ärvdes ner till mig! :) Jag är så tacksam för allt hon lärde mig och hennes minne kommer alltid att finnas hos mig. 

Älskar dig mormor! 



Kommentarer
Postat av: Pia

Åh vad fin skrivet! Blir rörd.....



Min farmor skulle oxå fyllt år i dag!

Såg att din mamma fyller år 28 Juni,då fyller jag år!



Kram till dig denna måndag//Pia

2009-04-27 @ 11:07:10
URL: http://gummanpiasblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0