I musikens förlovade land! :)

Det var några dagar sedan jag bloggade sist. Det har flera olika anledningar och jag orkar inte gå in närmre på varför mer än att jag inte har haft lust att skriva något.

Idag var jag uppe vid 7.15 då lillebror väckte mig redan vid 5.25 och efter att jag hade sagt till honom flera gånger och slumrat till några gånger och till slut storebror oxå var vaken bestämde jag mig för att gå upp.

Plockade fram lite frukost till mig och sönerna och vid 8.30 cyklade jag bort till Iksu för att köra mitt "älskade" spinningpass som börjar där på lördagsmornarna kl 9. :) Min favoritinstruktör hade bra musik som vanligt och jag svettades en hel del. Tog i lagom mycket då jag inte ville krascha totalt med tanke på att jag inte har tränat konditionsträning på ca 3 veckor skulle jag tro att det har hunnit bli sedan sist. :(

När passet var slut tog jag mig en lång bastu med vattenflaskan och en banan och apelsin. :)

Resten av dagen har jag suttit framför datorn och "pluggat". Har en musikhistorietenta på tisdag. Så jag har lyssnat på "klassisk" musik hela eftermiddagen. :) Kommer att få ett "blindtest" där jag ska kunna höra skillnad på renässansmusik, barockmusik, wienerklassisicm musik, musik från romantiken och 1900-tals musik.

Känner redan att jag har mycket mer koll på läget. :)

Det finns massvis med bra musik. :) Dessutom råkade jag hitta ett jättfint "bildspel" på Youtube med Gammal Fäbopsalm som jag och maken hade på vårt bröllop. Slöt mina ögon och njöt. :)

Hoppas att du har haft en bra helg såhär långt?

Det har jag!

Ha det bäst!

Tjing!

Lyssna och njut du med! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow vad duktig du är som pluggar och pluggar!! Jag beundrar dig! Det kommer gå jätte bra ska du se!!



Tidig morgon blev det för din del,men härligt att träna tidigt för då har man ju dagen kvar sedan!



Kul att du skrev lite,har saknat dig här!



Hoppas du har en skön lördagskväll! Kram Pia

2009-04-18 @ 20:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0