Hemlängtan! :S

Ibland kommer jag på mig själv med att längta hem (Skåne). Jag gjorde ett val för snart 5 år sedan som jag inte ångrar men som gör att jag bor ca 120 mil från min familj och vänner. Tror inte att jag var riktigt insåg hur jobbigt det skulle vara att bo så långt borta från alla. Som tur är har jag fått nya vänner där jag bor nu, men familjen är ju alltid familjen.

Något som oxå är ganska jobbigt är att under de 5 åren som vi bott här uppe i norr så har vi inte fått särskillt mycket besök. Vi "förväntas" alltid komma ner til t.ex. jul, midsommar osv. Är lite less på det så jag tror att vi stannar här uppe till julen i år. Men att missa midsommar ute i skärgården med mina fastrar, farbröder, farmor och farfar och alla mina kusiner och deras barn. Det gör jag gärna inte. Vi brukar vara ca 40-50 personer på midsommarafton. :D

I år ska jag läsa på "sommaruniversitetet" vilket innebär att jag kommer att flyga ner den 19/6 och får i och med det en hel vecka själv utan maken och barnen. Ska bli skönt men det kommer nog att kännas väldigt tomt oxå. :S

Hur brukar du fira midsommar?

Ha det bäst!

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Coyntha

Hej! Jag förstår dig! Tänk på att du är bara 120 mil från din familj och vänner, det är mycket men du kan i alla fall åka och hälsar på. Mina bor i en annan kontinent! Jag ångrar inte mig heller men visst är det jobbig ibland. Vi åker inte så ofta till Mexico. Jag trivs så bra här i Sverige och älskar min underbar svensk man, har många bra kompisar och ett bra jobb men men.. som du säger familjen är ju alltid familjen!!



Vi firar midsommar med bara några vänner!



Kram!

2008-05-12 @ 13:50:18
URL: http://coyntha.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0