Prioriteringar...

...är inte alltid så lätt att göra. Som i kväll t.e.x. Jag vet att jag borde gått och lagt mig tidigt med tanke på att jag har haft huvudvärk halva dagen och var tvungen att ta en treo för att stå ut tidigare i kväll. Men ändå sitter jag uppe och tittar på tv. ??? Varför gör jag så mot mig själv??

Vad är viktigast i livet?? Livet består av en massa val! Hur vet man om man väljer rätt?? Jag känner dagligen att jag gör "fel" men hur ska jag kunna leva med det och gå vidare?? BLÄ!!!

Jag läste en artikel för några månader sedan om "hypertänkare". Den handlade om personer som går och ältar saker och ting. Det som hänt, det som händer och det som kommer att hända. Jag kände igen mig själv väldigt väl. Dessvärre har jag inte blivit bättre utan snarare sämre. Iallafall just nu! :(

Jag var på en föreläsning för ganska länge sedan där föreläsaren citerade en person som sagt: "Unna dig själv att inte umgås med personer som inte vill dig väl". Jag har sedan dess försökt leva efter den devisen men det är inte alltid så lätt. En del personer i ens liv är "energitjuvar" och det är sådana personer man bör "göra sig av med". Ibland är det inga problem men ibland är det väldigt svårt.

Jag lever dessvärre med dåligt samvete alldeles för mycket. Över saker jag gjort, inte gjort eller saker jag sagt eller inte sagt. Hur gör man för att inte ha dåligt samvete hela tiden??

Hur gör man för att vara sann mot sig själv?? När ska man lära sig att må bra och trivas med sig själv?

Nu känner jag iallafall att min kropp vill sova så det är nog bäst att jag lyder den. Det är ju faktiskt en dag i morgon oxå!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0