Blåbärsplockning och muffinsbak!

Idag har maken, grabbarna och två kompisar till dem och jag varit i skogen och plockat blåbär. :) Vi gick bara till skogen som ligger här på området där vi bor. Skäms över att säga det men det är första gången jag är där och vi har bott här i snart 2½ år. :(

Hittade en stenbänk och ett bord med två vinglas på! Hur coolt som helst! ;) Allt är gjort i sten.



Väl hemma igen bakades det muffins. Kompisarnas pappa gillar inte blåbär så det blev några chokladmuffins oxå.

                

Nu väntar vi bara på att lillebror ska vakna så att vi kan gå iväg till kompisarna och deras familj och fika. :) Det blev ganska "nyttiga" muffins då jag upptäckte när jag skulle baka att jag bara hade 1 dl vetemjöl kvar så jag fick ta i 3½ dl dinkel spelt mjöl oxå. ;) Men vi får hoppas att de är goda ändå!? ;)

I kväll har jag inbokat ett Core pass och ett Spinningpass. :) Så jag kan nog äta en muffins med gott samvete! ;)

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0