Att möta sina "demoner"!

Idag har jag, maken och barnen ätit lunch med min mamma. Vi har inte en så vidare bra relation och jag fasade för att umgås med henne. Mötet gick bra och i kväll är vi bjudna på grillfest. Har inte till 100% bestämt mig för om vi ska komma. Helt plötsligt är vi välkomna hela familjen!?

Maken tror att min syster har haft något med saken att göra eller att min mor möjligtvis fick sig en tankeställare igår när jag meddelade att vi inte kunde komma om inte barnen fick vara med.

Sitter utomhus och skriver det här. Är ute i ett friuluftsområde i Skåne som jag var i väldigt mycket som barn. Stormen Gudrun blåste tyvärr omkull stora delar av barrskogen så här är sig inte riktigt likt som jag minns det från min barndom.

Har man en skyldighet att vara mamma hela sitt liv? Om inte vilken relation har man till sina barn i annat fall?

Jag har många tankar idag och jag funderar över min roll som mamma till mina söner. Min relation till min mamma är allt annat än bra. Men den har stundtals varit ännu sämre än vad den är idag. Men imellanåt känns det som om jag får "stånga mig blodig" utan att det händer något?! :(

Vad har man för skyldighet som förälder?! När man väljer att skaffa barn hur många år skriver man på "kontrakt" för då?

Jag tror att i och med att mina föräldrar skiljde sig och min pappa tog hand om oss barn så sa min mamma upp sitt kontrakt som förälder. :( Sorgligt men sant!

Jag hoppas verkligen att jag har henne som ett dåligt exempel och att jag aldrig någonsin blir likadan som henne mot mina söner.

Livet är en gåva och jag planerar att vårda den väl! Ta hand om er själv och era nära och kära! Det planerar jag att göra!

Tack till alla er som gör mitt liv så underbart! *kram*

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0