Måste man alltid må bra?

Idag har jag verkligen fått perspektiv på livet! Tack för det C! ;)

Har varit i skolan på förmiddagen för att bl.a öva på min pianoläxa (som börjar gå riktigt bra nu). Är faktiskt ganska stolt över mig själv. :)

Efter lunch gick jag upp till Sjukhuset för att gå på Blodcentralen och lämna blod. Hade inte varit där sedan i juni förra året så de tyckte att det ville ta ett HB värde på mig innan jag skulle lämna blod. De gör det genom att de sticker en i fingret och sen stoppar de in en liten "bricka" i en maskin som läser av HB värdet. Först stack sköterskan mig i vänster långfinger. Hon tog två "brickor" för att få ett medelvärde den första visade typ 150 och den andra 130. Det får bara skilja högst 10 enheter. Sen stack hon mig i höger långfinger. Det blev typ samma resultat igen. ??? Hon sa att hon skulle gå och hämta en annan sköterska som skulle prova att sticka mig. Hon stack i vänster ringfinger (så hårt att jag fick ett blåmärke) :( Nu blev värdena 140 och 137. Efter det gick jag in och lämnade blod.

Eftersom jag ändå var uppe vid sjukhuset bestämde jag mig för att gå och besöka en vännina som varit inlagd sedan i oktober. Hon har verkligen mått jättedåligt och jag har inte mått tillräckligt bra själv för att orka hälsa på henne. Men idag gick jag iallafall dit och hälsade på henne. Fick en uppdatering av vad som hänt och hur hon mår idag. Det var skönt att se att hon mår betydligt bättre. :) Bestämde att vi ska försöka äta lunch tillsammans någon dag i veckan. Efter allt hon berättade för mig känns mina problem ganska små. Men visst har jag oxå mått dåligt men allt är relativt.

I kväll ska jag bara slappa och sitta och titta på tv. Imorgon blir det Iksu och träning! ;)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0