Dokumentation av julen :)

Igår firade vår lilla familj (maken, sönerna och jag) jul tillsammans hemma i vår lägenhet. :) Det blev en mysig Julafton. :)

Här nedanför kommer lite bilder från dagen.

      
Förebild                        Efterbild

Vi köpte vår julgran på Plantagen. Vi valde en ädelgran en Kungsgran, den var lite dyrare men också mycket finare än många andra granar vi såg. ;) Vi hjälptes åt att klä granen tillsammans med barnen på "lillejulafton" (23/12)

       
Hemgjorda Janssons          Nygriljerad Julskinka

Jag gjorde Janssons frestelse i år trots att det bara är jag som äter den. :S Gjorde den på standardmjölk iställtet för grädde. Den blev god men jag tror att jag ska ha i lite matlagningsgrädde nästa gång. Kanske hade behövts lite mer salt men hellre det än att den blivit för salt. Skinkan köpte jag färdigkokt och griljerade med senap, ägg och ströbröd. Skinkan var jättegod. :)

   
Julbordet                             Julgodis och nötter

På vårt Julbord i år fanns det. Kokt potatis, dansk rågbröd, kavring, kokt ägg, löksill, senapssill, dillsill, vitlökssill, skärgårdssill, julskinka, köttbullar och prinskorvar, janssons frestelse,  senap, kalvsylta, rödbetor, smörgåsgurka, rödbetssallad, leverpastej, ost, julmust och bayerskt öl. Efter maten plockade jag fram nötter, torkade fikon, skumtomtar, knäck, apelsinchokladkola och ischoklad.
Det var ingen som orkade någon gröt så det får vi äta en annan dag.

Julens tema i år var Lego Castle. Sönerna hade önskat sig det av Tomten. Maken och jag hade informerat andra berörda vilket innebar att det blev mycket Lego att bygga ihop igår. :) Här nedan ser ni resultatet.


Bilden är lite mörk men jag tror ändå att ni ser att det blev mycket Lego. ;)

Just nu hör jag hur sönerna leker med Legot i rummet intill. :D

Hoppas att du oxå hade en bra Julafton?!

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0