Att lätta sitt hjärta! :S

Fick för någon vecka sedan reda på att min svärmor, svåger och svägerska kommer upp hit till oss från Malmö för att fira jul hos min mans andre bror som bor ca 1 mil härifrån. De reser 125 mil för att fira jul här uppe. Vi har inte blivit tillfrågade om vi vill fira jul tillsammans med dem. Tills igår visste vi inte om det var min svärmor och svåger med fästmö som hade bjudit in sig själva att fira Julafton hos min andra svåger? Men igår ringde min makes faster och pratade lite med oss och önskade oss God Jul. :) När jag pratade med henne kom vi in på att prata om Julafton och då berättade hon att hon oxå var bjuden att komma upp och fira jul hos min svåger och svägerska. Hon hade tackat nej  och ska fira jul i Malmö där hon bor.

Snacka om att känna sig ratad. Vad har vi gjort för fel som inte blir inbjudna? Kunde inte min svärmor fråga sin son som bor här uppe om inte hans andra bror med familj oxå ska fira jul tillsammans med dem? Vi umgås inte med brodern i vanliga fall med vid speciella tillfällen som i somras när de döpte sin son är vi alltid bjudna och när svärmor kommer upp brukar vi träffas. Men inte i jul tydligen. :( För en dryg vecka sedan ringde svärmor och frågade om hon, svågern och svägerskan fick lov att komma till oss på Annandagen? Jag hade god lust att säga att de inte var välkomna. Men maken tyckte att de inte skulle straffas för att hans andre bror inte vill ha oss hos sig på Julafton.

När jag skriver det här mår jag inget vidare och blir mer och mer förbannad. För mig betyder familjen oerhört mycket och sedan jag flyttade hit upp med min familj för 5½ år sedan ännu mer. Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan exkludera någon och särskilt på Julafton av alla dagar. :(

Så i år kommer jag, maken och våra två söner att fira Julafton själva. Vi brukar fara ner till Skåne och fira Jul tillsammans med min pappa. Men vi ville vara kvar här uppe i år.

Hoppas att du får en bra Jul och ett Gott Nytt År! Hur ska du fira din Jul i år?

Ha det bäst!

Tjing!


Ta hand om ditt hjärta! Berätta för dem du älskar att du gör det! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0