Varför ska man göra allting så krångligt?

Jag har gått runt och varit irriterad över att jag inte kan ha min äldste son på fritids som jag vill utan måste rätta mig efter tider som jag fick i ett brev för några veckor sedan.

Idag efter att jag och O varit och lämnat F på dagis gick vi till Biblioteket. Det öppnade inte förrän vid 10 och klockan var 9.45. :( Då frågade jag O om vi skulle gå och kolla vart han skulle gå på fritids? JA!!!!

Vi gick dit och jag pratade med en av personalen där som sa att han gärna fick vara där. :D Tiderna vi hade fått var inskolning av förskoleklassen för att de skulle lära känna varandra. Men om O ville vara på fritids utöver tiderna som vi fått var det inga problem. JIPPI!!!!

Varför ska man vara så konflikträdd och inte fråga när man känner sig missnöjd??? Nu känns det mycket bättre och han kommer att vara på fritids mellan 10-15 resten av veckan. :) Förutom på torsdag då vi ska vara där kl 9 och och jag ska vara med tills kl 10.30.

Nu är det snart dax att gå och hämta lillebror på dagis. Ska bli kul att se om han har varit blöjfri på dagis idag!? Han hade kalsonger när han gick till dagis i morse. Han var så stolt!!! :D

Ha det bäst!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0