Uppenbarelse! ;)

Jag insåg en sak för en liten stund sedan. Jag läser en blogg varje dag som har varit min "ledstjärna" i livet. Joanna har varit min inspiration ett tag nu och att läsa om hennes med och motgångar är en del av min vardag. Jag fick en "uppenbarelse" när jag läste hennes blogg idag. Jag kommenterade hennes inlägg och jag skrev:


"Jag är oxå smalare idag än vad jag var när jag var 18 år. :) Framför allt är jag i mycket bättre fysisk form nu än vad jag var då. :) Och du är en av anledningarna till det. ;) Har aldrig varit i så bra form som nu i hela mitt liv. :D Och jag tänker fortsätta hela livet ut! ;) Jag blev överlycklig förra hösten när jag hittade ett par höga gummistövlar som passade mig. Har aldrig kunnat ha höga stövlar på grund av mina vader. :( Men nu är de smalare och jag oxå. :D Lycka till med att hitta dina önskesaker! *kram*"

                                       
                        Stövlarna framifrån       och från sidan

Jag insåg efter att jag skrivit min kommentar att jag faktiskt mår jättebra just nu! :D Jag har hittat en motionsform som jag trivs med och där jag känner att jag får ut det jag vill av träningen. I våras var jag så less på träningen och tyckte att det var jätte tråkigt att gå till gymmet. :( Nu i sommar har jag börjat med Spinning och Bodypump och det är helt underbart speciellt Spinningen. Har inte hunnit komma igång ordentligt med Bodypumpen än för att känna det med den oxå.

Jag var en soffpotatis i över 30 år men jag kommer inte att vara det mer i mitt liv. Den underbara känsla som jag får av träningen finns det inget annat som kan ge mig.

Jag har fått nya "vänner" här på nätet som oxå är på en resa till ett sundare och smalare liv. Tack för era synpunkter och tips. :)

Jag ser fram emot att gå och träna och äta bra, något som jag aldrig trodde för bara 4 år sedan.

Gör dig själv en tjänst, ta hand om dig själv det är det bästa jag har gjort på mycket länge. ;)

Ha ett underbart liv!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: l

2008-08-13 @ 21:20:16
Postat av: Louice

Härligt att läsa ditt inlägg! Strålar av positivet o glädje! :)

Ha det gott!

2008-08-13 @ 21:23:20
URL: http://alni.wordpress.com
Postat av: Coyntha

Hej! Jag läser Joana oxå och såg din kommentar där. Jag är överens med dig. Jar mår så bra och ser fram emot nästa träning. Jag gillar att äta så bra och mm.



Du är duktig!! Visst är det härligt med ett sundare liv och träningen?



kramar

2008-08-15 @ 12:50:49
URL: http://coyntha.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0