Äntligen...

..fungerar bloggen igen! :D

Jag undrar ibland varför man blir så beroende av vissa saker? Som t.ex. nu när bloggen har "legat nere" i 48 timmar och jag inte har kunnat blogga. Då blir man frustrerad och irriterad över att man inte har tillgång till den.

I skolan igår pratade vi om medieringar och mulitmodalitet. För att göra en kort förklaring handlar det om hur man komunicerar med olika saker och framförallt med medier. Att jag sitter här och bloggar är för vissa en självklarhet men det är en förhållandevis ung företeelse. Internet har inte så många år på nacken och vi pratade igår om vid fikat i skolan att det faktiskt har funnits en tid innan sms och internet. He, he!

Har nu på morgonen skrivit ihop lite funderingar kring hur musikundervisningen kan se olika ut i olika skolor och att vissa lärare säkerligen undervisar likadant som de har gjort sedan de blev färdiga lärare på 60 eller 70 talet. Ganska intressant faktiskt.

Är ni intresserade av att läsa vad jag skrivit är det bara att höra av sig så kanske jag kan skicka mina funderingar till er!? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0